Kiedy i jak słuchać ludzi? Kiedy i jak rozmawiać z ludźmi? Jak rozwiązywać konflikty, aby nikt nie poczuł się dotknięty z powodu porażki? Jak zbudować i utrzymywać otwarty dialog z tymi, na których nam zależy? To wszystko powinniśmy wiedzieć, żeby nasze stosunki z innymi były trwałe i pozytywne – mówi prof. Andrzej Blikle. I zaprasza na rozmowę na temat „Inteligencja emocjonalna i budowanie relacji”.

Konwersatorium
Kompleksowe zarządzanie jakością
czwartek, 15 listopada, godz.  16 – 20
Ośrodek rozwoju Edukacji
Al. Ujazdowskie 28, Warszawa
wstęp wolny

Inteligencja emocjonalna i budowanie relacji
Andrzej Blikle

Wiele osób sądzi, że osobisty sukces w życiu zależy  - poza pracowitością i tzw. łutem szczęścia – od naszego ilorazu inteligencji (ang. IQ). Tymczasem prawda jest całkiem inna. Iloraz inteligencji, który jest niewątpliwie bardzo ważny, wcale nie przesądza o sukcesie. Przesądza o nim zdolność do budowania trwałych i pozytywnych relacji z ludźmi, co od stosunkowo niedawna, bo od lat kilkunastu, jest nazwane inteligencją emocjonalną. Dziś uważa się, że na nasza inteligencję składają się dwie grupy cech osobowościowych inteligencja racjonalna (IQ) i inteligencja emocjonalna.
Jedną z najważniejszych składowych inteligencji emocjonalnej są umiejętności społeczne, na które składają się: skuteczne przekonywanie, umiejętność słuchania, łagodzenie konfliktów, katalizowanie zmian, tworzenie więzi, współpraca, organizowanie współdziałania. Wyrażając to samo innymi słowy, powinniśmy:
1.    wiedzieć, kiedy i jak ludzi słuchać,
2.    wiedzieć kiedy i jak z ludźmi rozmawiać
3.    tak rozwiązywać konflikty, aby nikt nie poczuł się dotknięty z powodu porażki
4.    zbudować i utrzymywać otwarty dialog z tymi, na których nam zależy.
I o tym wszystkim porozmawiamy na naszym spotkaniu.



Konwersatorium
Kompleksowe zarządzanie jakością
czwartek, 15 listopada, godz.  16 – 20
Ośrodek rozwoju Edukacji
Al. Ujazdowskie 28, Warszawa
wstęp wolny